مهندس کاظم فرهمند نماینده مردم بزرگترین حوزه انتخابیه کشور با اشاره به نام گزاری سال 91 به نام تولید ملی توسط رهبر معظم  انقلاب گفت بزرگترین خدمت به کشاورز و کارگر و یا هر طبقه محروم در جامعه این است که تولید ملی افزایش یابد و باید اجازه دهیم که تولید کننده با تلاش و کوشش خودش با عزت و کرامت به درآمد برسد و به اصطلاح هم رضایت خداوند را به دنبال دارد و هم اینکه به سود منافع ملی باشد.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بخش کشاورزی و وزارت جهاد کشاورزی در این موضوع نقش مهمی دارد، گفت: تولید و حمایت از نیروی کار و سرمایه از وظایف اصلی جهاد کشاورزی است.

افزود:سعی کردم به طور مساوی ویکسان برای هر 5 شهرستان وقت وانرژی بگذارم به طوری که طی این مدت 40 مرتبه به هر شهرستان  از جمله مهریزعزیمت داشتم.

وی با اشاره به اینکه وظیفه اصلی یک نماینده قانون گذاری است بیان داشت:با توجه  به وسعت حوزه انتخابیه و مشکلات عدیده ای که در این 5 شهرستان در زمینه های مختلف وجود داشه تمام تلاش خود را به کار گرفتیم تا با پیگیری و تصویب قوانین موثر بتوانیم به تنها گوشه ای از خواسته های بحق مردم جامعه عمل بپوشانیم.

فرهمند در ادامه با بیان اینکه طی 4 سال گذشته اقدامات خوبی برای محرومیت زدایی شهرستان ها صورت گرفته است اظهار داشت:در هریک ازشهرستان ها به طوریکسان برای احداث واحدهای صنعتی ،توسعه امکانات بهداشتی درمانی ،گسترش آموزش عالی و کشاورزی اقدام شده است.

فرهمند  در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده در شهرستان مهریز اظهار داشت:شهرستان مهریز یکی از مستعد ترین شهرستان های استان است خدمات بهداشتی درمانی که در این شهر به همشهریان ارائه میشود در استان بی نظیر است همچنین بهره برداری از خط انتقال آب زاینده رود به این شهر جان تازه ای به رونق بخش اقتصاد در این شهر بخشیده است.

وی افزود:با وجود اینکه در ابتدا قرار بود با این خط لوله تنها 90 لیتر آب در ثانیه به این شهر انتقال یابد اما با پیگیری ها ومکاتبات صورت گرفته با مقامات دولتی سهم مردم مهریز را از این خط انتقال از 90 لیتر به 150 لیتر افزایش دادیم همچنین خط لوله انتقال گاز به کارخانه سیمان این شهرستان در حال انجام است و اقدامات صورت گرفته در این زمینه به گونه ای است که با بهره برداری از این خط لوله مردم روستای گرد کوه وبهادران نیز در آینده نزدیک از این نعمت بهره مند می شوند.

وی در ادامه به واحدهای صنعتی فعال شهرستان مهریز اشاره کرد و ازدو واحد تولید کاشی نام برد و گفت:بااختصاص 10 میلیارد تومان تسهیلات بانکی این دو واحد به بهره برداری رسید.

وی تصریح کرد:همچنین زمینه احداث معدن سرب و روی در این شهرستان فراهم شده است که به زودی احداث خواهد شد.

وی از دیگر طرح های صنعتی این شهرستان احداث کارخانه شیشه عنوان کرد.

فرهمند در ادامه  سخنان خود در خصوص اقدامات صورت گرفته در زمینه آموزش عالی گفت:بیش از 60 رشته دانشگاهی به این 5 شهرستان اضافه شده که از سوی وزارت علوم برای مجوز صادر شده  که سهم شهرستان مهریز 20 رشته بوده است این مهم در حالی اتفاق افتاده است که دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهریزهم اکنون در منطقه حرف اول را میزند در حالی که در سالهای ابتدایی  تاسیس این واحد با مشکلات عدیده ای رو به رو  بودیم به نحوی که در سال اول تاسیس واحد مهریز وزارت علوم این دانشگاه را به رسمیت نمی شناخت و حال که به چنین رشد چشمگیری در چند سال گذشته رسیده مرهون تلاش مدیرانی چون محمد رضا ابرقویی بوده است.

وی ادامه داد:در تلاش هستیم برای این شهرستان با در نظر گرفتن ساختمان مجزا نسبت به ایجاد دانشگاه دولتی اقدام کنیم که البته موافقت آن گرفته شده است و مسولان استان نیز بر ان امر اذعان دارند.

وی با اشاره به احداث خط راه آهن یزد-شیراز تصریح کرد این طرح یک طرح ملی است که با به بهره بردرای رسیدن آن زمینه ایجاد اشتغال و همچنین حمل ونقل ریلی واخذ مجوز ایستگاه مسافر وبار در مهریز و تنگ چنار برای این شهرستان فراهم خواهد شد.

وی افزود:در ابتدا قرار بود مسیر این خط راه آهن از شهر های ندوشن،ابرکو،اقلید عبور کند اما با پیگیر های که صورت گرفت توانسیتم این مسیر را به یزد ،مهریز، تنگ چنار،ابرکوه تغیر دهیم.

وی خاطر نشان کرد:پیگیری احداث ورودی شهر مهریز  واختصاص 3 میلیارد ریال به آن  وهمچنین پیگیری جاده فتح آباد به علی آباد و خورمیز به مزویر آباد از جمله اقدامات انجام شده در زمینه راه شهرستان مهریز بوده است.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا